11 Ekim 2015 Pazar

Genç İşgücünün Kullanılamaması

Türk gençleri çalışmadıkları, çalışmayı tercih etmedikleri için, bir işe yaramayı reddettikleri için olan durumdur. 

iki gün önce bir dekorasyoncu ile tanıştım. harıl harıl eleman aradığını ancak bulamadığını belirtiyor. söylediğine göre tecrübe, el becerisi vs. aramıyormuş. sadece diyor ki güvenilir bir adam olsun, ben ona işi öğretirim. 

geliri ne olacak diyorum, günlük 100 tl veriyorum diyor. zaten çok kısa zaman sonra boya badana işlerini öğrenir, hafta sonları kendi işlerini de yapar diyor. 100-120 metre karelik bir evin işini 400-500 tl civarı işçilik ile yapabileceğini, bunun da iyi bir kazanç olacağını belirtiyor. 

abimiz köyüne gitmiş, kahvede oturan gençlere defalarca iş teklif etmiş. ancak yanıt olumsuz olmuş. 

bu bir örnekti. belki gençler çalışmak istemediğinden, belki de herkesin mühendis-doktor vs. olmak istemesinden kaynaklı bir durum. gördüğüm kadarıyla tesisatçılık, elektrikçilik, boya-badana, dekorasyon işleri gayet güzel getirisi olan işler. cnc operatörleri 2500 tl'den, kaynakçılar 3000 tl'den başlayan maaşlarla iş bulabiliyor. 

ama mesleki eğitim veren liseler küçümsenmekte, bu tarz işler de ağır işler kategorisine girip gençlerin ilgisini çekmemekte. 

en nihayetinde yuva kurmak için bir iş bulmak gerektiği ortadayken, eli çabuk tutup bir an önce koluna bir bilezik takmak, bir sanat bir zanaat öğrenmek gerekir. 

ama bunları yapmayacağı için türkiye'deki genç nüfusa yazık oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder